Τετάρτη 25 Μαΐου 2011

να πληρώσουμε

μερικές φορές θέλω να χώσω το κεφάλι μου στην άμμο σαν τη στρουθοκάμηλο, να μην ακούω, να μη μαθαίνω τίποτα.
έτσι κι αλλιώς στην ελληνική (γλώσσα) , τίποτα καλό δεν μπορώ να ακούσω, να διαβάσω.
πια.
μόνο απογοήτευση φτάνει. και κατάθλιψη. και παραίτηση.
και άμα είσαι μόνος κι εκτός Ελλάδας βαραίνουν ακόμη πιο πολύ αυτά τα συναισθήματα.
το βαρέθηκα το δράμα.
και το να μοιάζουν όλα αδιέξοδα.

"τα φάγαμε όλοι μαζί"  ?

ωραία πες μου πόσα έφαγα, να σου τα δώσω και ξεκουμπίσου.

αλλά πλήρωσε και τον δικό σου λογαριασμό , να πληρώσουν και οι φίλοι σου, και αυτοί της siemens και αυτοί του Βατοπεδίου και όλοι τέλος πάντων όσοι κάτσαμε στο τραπέζι.

εδώ , όταν πάμε σε μια ταβέρνα τσακώνεστε ποιος θα πληρώσει τον λογαριασμό για να φανεί πιο κιμπάρης.
τι πάθατε τώρα ;

μην πληρώσετε των αλλωνών. ο καθένας τα δικά του. όπως κάνουν κάτι χαζοευρωπαίοι που κοροϊδεύετε.
και κιμπάρηδες δείχνετε άλλη φορά. όταν θα σας παίρνει


Υ.Γ αλλά κοίτα...αν εσύ έτρωγες χαβιάρι τη στιγμή που εγώ την έβγαζα με ντοματοσαλάτα μη μου ζητάς να πληρώσω και τον δικό σου λογαριασμό.

12 σχόλια:

Τζων Μπόης είπε...

Να πληρώσω για κάτι που έφαγα; να πληρώσω!
Για κάτι που δεν έφαγα όμως, γιατί;
Μήπως η βελτίωση του βιοτικού μου επιπέδου τα τελευταία χρόνια οφείλεται σε δάνεια που δεν πήρα; σε επιδοτήσεις που ουδέποτε εισέπραξα; σε επιχορηγήσεις για «παραγωγικές επενδύσεις» που κατέληξαν να γίνουν κότερα; σε μίζες που δεν διανοήθηκα να πάρω (και ποιος θα μου τις έδινε δηλαδή, δεν είμαι στα κυκλώματα, ούτε μέρος και του σάπιου συστήματος) ή μήπως έφαγα από τα κλεμμένα; Δούλεψα, δουλεύω (ακόμα) και μάλιστα σκληρά και αμείβομαι.
Λυπάμαι. Δεν πληρώνω για κάτι που δεν μου αναλογεί, αλλά δυστυχώς εγώ και πολλοί άλλοι σαν κι εμένα στο τέλος πληρώνουν το μάρμαρο.
Το μπαμ δεν θα αργήσει πάντως, έρχεται...και ψυχανεμίζομαι ότι δεν θα είναι μόνο εγχώριο

scarlett είπε...

Τζων Μπόη, λέμε τα ίδια πράγματα.
Προσπάθεια μου ηταν να θεσω το θεμα του χρεους ορθολογικά και δίχως δραματουργίες και προβληματισμούς που δεν οδηγούν πουθενα.
Χρωστάμε ? οκ.
Ποιος εφαγε και τι.
Ας πληρώσει.
Αν λοιπον κάποιοι πιστευουν πως "μαζι τα φαγαμε", επειδη μέσα σε 30-40 χρόνια φτιάξανε και 5 δρόμους και τρία γεφύρια και ένα αεροδρόμιο (για νοσοκομεία, σχολεία κλπ δε μιλάω, αυτά χάλια ήταν και χάλια είναι), αν λοιπον πιστεύουν πως πρέπει κάτι παραπάνω να πληρώσω γι'αυτά πέρα από τους φόρους που ήδη πληρώνω, ας βγάλουν το λογαριασμό και ας μου πουν τι χρωστάω.
Αλλά επειδή όλοι ξέρουμε πως δε χάθηκε εκεί το χρήμα, αλλά σε όλες εκείνες τις τακτικές και τους παράγοντες που πιο πάνω ωραία παρέθεσες, ας πληρώσει ο καθένας "ο,τι έφαγε".

Τα πράγματα είναι απλά αν θέλουμε να τα δούμε ψύχραιμα και λογικά.
Χρωστάμε ? Πληρώνουμε.
Ο καθενας αναλογα με το τι εφαγε.
Αλλά σ'αυτόν τον "θαυμάσιο" τόπο που λέγεται Ελλάδα δεν είδα ποτέ πολιτικό να αναλαμβάνει τις ευθύνες του και να παραδέχεται τα λάθη του. Ουτε και ειδα να τιμωρειται κάποιος απ'όσους θα έπρεπε τουλάχιστον να δημευτεί η περιουσία τους.
Να δεις το πότε θα μαζεύονταν το ποσο του χρεους τότε!

Jolly Roger είπε...

Εννοειται οτι τα πραγματα ειναι πολυ πιο πολυπλοκα απο το "να πληρωσω μονο οτι εφαγα ο ιδιος". Πιστευω μαλιστα οτι το ξερετε ηδη.

Το (καθε) κρατος δεν ειναι παρα ενας τεραστιος μηχανισμος αναδιανομης. Παιρνουν απο ολους μας φορους - αμεσους και εμμεσους -, προσθετουν το περισσευμα του εμπορικου ισοζυγιου (αν υπαρχει), προσθετουν και τα δανεια.
Με αυτα τα λεφτα, φτιαχνουν (α) υποδομες και (β) κοινωνικη προνοια.
Βεβαια, το "φτιαχνουν", το "υποδομες" και το "προνοια" εχουν χασει εντελως την σημασια τους οταν μιλαμε για την Ελλαδα.

Σε ενα ευνομουμενο κρατος ομως, ειναι λιγακι υπεραπλουστευμενο, εως και απαγορευμενο, να λες "πληρωνω μονο οσα εφαγα ο ιδιος". Γιατι αν δεν πληρωσεις εσυ για τα ορφανοτροφεια, τα ασυλα, τους ανεργους, τους αναπηρους, τους δρομους, τα σχολεια κλπ., τότε ποιός;

Δυστυχως, εμεις οι ανθρωποι (σε ολες τις χωρες) συνηθιζουμε να ενδιαφερομαστε για το τι μπαινει/βγαινει στην δικη μας τσεπη, *πολυ* περισσοτερο απο αυτα που μπαινουν/βγαινουν σε εναν κοινο κορβανα, οπως ειναι τα ταμεια του κρατους.

Ειμαστε πολυ πιο χουβαρνταδες και σπαταλοι και δενβαριεσαι οταν προκειται για το κοινο (κρατικο) ταμειο, παρα οταν προκειται για την τσεπη μας.

Μια παλια πελοποννησιακη παροιμια λεει "μισιακο γαιδουρι, τα σκυλια το τρωνε".

Επισης, η συντριπτικη πλειοψηφια (συμπεριλαμβανομενων και των πολιτικων) ειναι απλα ανικανη να διαχειριστει μεγαλα νουμερα.
Μπορουμε καπως να διαχειριστουμε ποσα που φτανουν μεχρι το 10- εως 20πλασιο του ετησιου εισοδηματος μας - π.χ. την αξία ενος σπιτιου. Αλλα αδυνατουμε να φανταστουμε τι σημαινουν 200 δισεκατομμυρια ευρω π.χ.

Καταλαβαινω την νοοτροπια του "δεν πληρωνω" που εκφραζει το ποστ. Καταλαβαινω την αγανακτηση. Αλλά το "δεν πληρωνω" ειναι πολυ γενικο στα ματια μου.
Κατα την γνωμη μου θα επρεπε να λεγεται "δεν πληρωνω για να τα διασπαθιζετε, για να τα κλεβετε, για να τα μετατρεπετε σε βιλες και καταθεσεις στην Ελβετια".

Το "δεν πληρωνω" θα επρεπε να συνοδευεται απο πολυ συγκεκριμενους ελεγχους και ποινες. Θα επρεπε να ελεγχει, που ακριβως πηγαινουν τα λεφτα.
Αν μεινει ετσι γενικολογο, απαλλασσει τους ενοχους επο τις ευθυνες τους. Το "ολοι τα φαγαμε" ειναι το ιδιο ισοπεδωτικο με το "δεν πληρωνω".

Το ποιοι τα εφαγαν ολα τα περασμενα χρονια ειναι γνωστο. Ατυχως, η κοινωνια μας τους ανταμοιβει αντι να τους βαλει φυλακη.

Το τι θελουμε σαν κοινωνια, το που ειμαστε διατεθειμενοι να πληρωσουμε ειναι στο περιπου γνωστο. Π.χ. θελουμε ολυμπιακους αγωνες η οχι; θελουμε ασυλα για τους μεταναστες η οχι; θελουμε χυτα στην Κερατεα η οχι;

Τζων Μπόης είπε...

Πειρατή...
Με διορθώνει εδώ η Scarlett, που πετάγομαι να μην πω σαν τι, αλλά έχω την αίσθηση ότι το άρθρο δεν έχει ως κεντρικό του θέμα "το δεν πληρώνω", αλλά "το πληρώνω ότι μου αναλογεί".
Αν μου έχω ποιοτική παιδεία, υγεία, ασφάλεια, δικαιοσύνη, τέλος πάντων ζω σε μια ευνομούμενη Πολιτεία (την οποία εδώ και χρόνια πληρώνω αδρά και που τελικά δεν έχω), τότε να κάτσω στη γωνιά μου και να ρουφήξω το αυγό μου, που έλεγαν και σε εκείνη την παλιά, αλλά και επίκαιρη ελληνική ταινία "Οι Γερμανοί ξανάρχονται", αλλά όλα αυτά και τα πληρώνω ακριβά αλλά και δεν τα έχω.
Κανείς δεν αρνείται να πληρώσει για ένα προϊόν σε τιμή ανάλογη της ποιότητας και της ποσότητας που αγοράζεται κι αυτό δεν νομίζω να είναι ισοπεδωτικό.
Όσον αφορά για τα δάνεια, που έχουμε πάρει και τις υποδομές που αποκτήσαμε, να επανέλθω σε μια παλιά μας κουβέντα περί μόχλευσης και επίσης να σου συστήσω την επόμενη φορά που θα κατέβεις στην εξωτική μας χώρα να περάσεις κι από την Κορίνθου - Πατρών, ο οποίος θεωρείται "εθνική οδός".
Μπύρες πάντως θα πιούμε στο Θησείο!

scarlett είπε...

Το ότι το θεμα δεν ειναι τόσο απλό JR το γνωρίζω. Η υπεραπλούστευση μου είχε εναν και μοναδικό σκοπό.
Να αντιμετωπίσει το πρόβλημα ορθολογικά (κάτι που νομιζω πως κανενας πολιτικος μας δεν επιχειρησε...αλλά τι να περιμενεις από πολιτικαντηδες, που το μονο που ξερουν ειναι να κοροιδευουν τον κοσμο ! )και να αφήσει τους μελοδραματισμούς.

Την βαρέθηκα την κλάψα και την προσπάθεια κάποιων να παρουσιάσουν την κατάσταση ως αδιέξοδη.
Τίποτα δεν είναι αδιέξοδο.
Για όλα τα προβλήματα υπάρχουν λύσεις. Το θέμα είναι ποιες επιλέγουμε και ποια είναι τα κριτήρια μας.
Το ότι η διαχείριση μεγάλων χρηματικών ποσών είναι δύσκολη, δεν απαλάσσει κανέναν από τις ευθύνες του. Στο κάτω κάτω αν ήταν ανίκανος να ανταπεξέλθει κανενας δεν του την επέβαλλε. Μπορουσε-μπορει να παραιτηθει και να την αφήσει σε καποιον ικανότερο.
Αλλά μην μου πει κανεις πως δεν ειναι δυνατο το νοικοκυρεμα.Ακόμη και τώρα. Μην μου πει κανεις πως δεν ειναι δυνατη η παταξη της φοροδιαφυγης .Κι ακόμη μη μου πει κανεις πως οι κυβερνωντες δεν ξερουν ποιους ευνοησαν και πόσο.

Αυτό που εν ολιγοις -και το ξαναλέω : υπεραπλουστευμενα- ήθελα να πω με τουτο το κειμενακι ήταν: ας αναλάβουν όλοι πια τις ευθυνες τους. Τα χρεη δεν δημιουργουνται από μόνα τους και δεν εξοφλούνται από μόνα τους.Δεν παλευουμε με φαντασματα.
Κι αν μέχρι και σημερα έχουμε κακοδιαχειριση, ειναι καιρός να αλλαξει αυτό.

scarlett είπε...

Τζων Μπόη, το ενδιαφερον σ'αυτην την περιφημη Κορινθου-Πατρων, ειναι τα τσουχτερα διοδια που πληρωνεις, για να εχεις το δικαιωμα να παιξεις τη ζωή σου κορωνα-γραμματα στον δρόμο καρμανιόλα.

Καλή σου μερα!

Τζων Μπόης είπε...

...επίσης την ίδια ακριβή και προβληματική παιδεία, την ίδια πανάκριβη και ελλιπή υγεία, την ίδια ανεπαρκέστατη ασφάλεια, τις ανεπαρκείς υποδομές, την σχεδόν ανύπαρκτη κοινωνική πρόνοια και πολλά άλλα ελλιπή και ανεπαρκή, ή και ανύπαρκτα και μάλιστα με ένα δημόσιο χρέος το οποίο αναμένεται να ανέλθει στο 170% του ΑΕΠ.
Απλή αριθμητική είναι.
Αν τώρα σε αυτή τη χώρα προσπαθούν να μας κάνουν να πιστέψουμε ότι η πραγματικότητα είναι πιο περίπλοκη, κατηγορώντας πολλούς ότι λαϊκίζουν υποστηρίζοντας αυτά τα πράγματα (που δυστυχώς πολλοί λαϊκίζουν), είναι γιατί οι αιτίες είναι τόσο οφθαλμοφανείς, που αν τις δεχτούμε ως τέτοιες, τότε θα πρέπει πολλοί να ζητήσουν αμέσως πολιτικό άσυλο σε καμιά άλλη μπανανία και που θα βρουν μετά άλλα χαϊβάνια να κάνουν τα παιχνίδια τους.

Καλημέρα κι από μένα, αν και η καλή μέρα θα σημάνει όταν επιτέλους ξεμπερδέψουμε με την κόπρο του Αυγεία (τι λέω τώρα ο αφελής εστέτ!)

Jolly Roger είπε...

Καλημερα αγαπητοτατοι,

δεν νομιζω οτι διαφωνουμε. Οπως ολοι οι συνειδητοι πολιτες, αγανακτουμε με τα κακως κειμενα της χωρας μας και ειμαστε προθυμοι να συμβαλλουμε στο γενικο καλο με τους φορους μας - οταν ξερουμε οτι αυτοι οι φοροι πηγαινουν εκει που πρεπει.

Εκεινο που υποστηριξα στο προηγουμενο σχολιο ειναι οτι η ελληνικη κοινωνια δεν εχει ξεκαθαρους στοχους.
Για παραδειγμα, δεν μπορουμε εμεις να ξερουμε ποσες εθνικες οδους χρειαζεται η χωρα, αυτο το ξερουν οι συγκοινωνιολογοι.
Το προβλημα μας ειναι οτι τις αποφασεις τις παιρνουν μεγαλοεργολαβοι (και διαπλεκομενοι), οχι συγκοινωνιολογοι.

Επισης, δεν εχουμε αποφασισει σαν κοινωνια, αν δινουμε προτεραιοτητα σε περισσοτερους δρομους η σε περισσοτερα σχολεια και πανεπιστημια.

Μια απο τις πολλες διαφορές της ελλ. κοινωνιας με τους αλλους ευρωπαιους ειναι η ιεραρχηση αναγκων. Στην Ελλαδα ολοι ζητανε κατι απο το απροσωπο "κρατος", θεωρωντας οτι οι ποροι ειναι ανεξαντλητοι. Και οι πολιτικοι φυσικα υποσχονται τα παντα.

Αυτο απο μονο του θα ηταν αρκετο για να βουλιαξει ενα κρατος. Αν προσθεσουμε τωρα και την ρεμουλα και την διασπαθιση του δημοσιου χρηματος, την κατσαμε την βαρκα.

Οφειλουμε λοιπον
(α) να βρουμε που πηγαν τα λεφτα
(β) να τιμωρησουμε αυτους που τα εφαγαν
(γ) να δουμε πως θα βγαλουμε καινουργια
(δ) να ιεραρχησουμε τι θα κανουμε με τα καινουργια

Το "δεν πληρωνω αυτα που δεν μου αναλογουν" επικεντρωνεται στο (α), αγνοωντας τα β,γ,δ.
Αυτην την παραλειψη θελησα να επισημανω.

scarlett είπε...

Έτσι είναι Τζων Μπόη. Το να κάνεις στοιχειώδεις συλλογισμούς σε καταντά αφελή (ακόμη και ως εστέτ)

scarlett είπε...

Captain Jack Sparrow,
ας πληρώσουν πρώτα όσοι χρωστάνε θα είναι μια καλή αρχή εξορθολογισμού και τα γ και δ έπονται.
Εχω την άποψη πως αν βγαλουμε μια άκρη με τα α και β θα καθαρίσει κατά πολύ ο τόπος και το σκηνικό. Αλλα δυστυχως οπως λεει και ο εστετ να δούμε πότε θα ξεμπερδέψουμε με την κόπρο του Αυγεία

thinks είπε...

Εγώ μένω στην αρχική ανάρτηση που μου πάει πολύ. Ακριβώς η αντίδραση που έχω κι εγώ μέσα μου! Φέρε το λογαριασμό να πληρώσει τι έφαγε ο καθένας. Μου φαίνεται όμως ότι αυτοί που έφαγαν τα περισσότερα, κεκτημένη ταχύτητα, παρανόησαν ότι επιμείναμε να τα πληρώσουμε εμείς όλα, και, ευγενικά, δέχτηκαν και ευχαριστούν! Θα ανταποδώσουν την επόμενη φορά. Αν υπάρξει επόμενη φορά...!

scarlett είπε...

thinks χαιρομαι που μοιραζόμαστε τους ίδιους προβληματισμούς.
αλλά όπως λες κι εσύ ακόμη και αυτοί που βγαίνουν θρασύτατα να λένε πως "μαζί τα φάγαμε" αμφιβάλλω πολύ αν έχουν πληρώσει το παραμικρό.
βασικά σε αυτούς είναι που θέλω να πω : οκ. ας υποθεσουμε ότι μαζι τα φαγαμε. εγω πλήρωσα και πληρωνω και θα πληρωνω, εσεις?

γιατί έχω την εντυπωση πως η κριση έχει επηρεάσει μόνο τη δική μου ζωή και όσων απέχουν τελος πάντων από τις διαφορες πολτικες ιντριγκες. την δική τους ζωή,δεν νομίζω να την έχει επηρεάσει στο ελάχιστο.